Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Innowacje

INNOWACJE PEDAGOGICZNE REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

 

„Wśród bogów i herosów” – realizowana przez panie: Dorotę Hrycz, Małgorzatę Krauze, Karolinę Kamińską-Marek, Ewelinę Raduchę.

„186 dni dookoła świata” – realizowane przez panie: Aleksandrę Strzeżewską oraz Anetę Snycer.

Program własny nauczania etyki, autorstwa Pani Doroty Hrycz

Kontynuacja programu klas żeglarskich - autorstwa p. M. Radzkiej

„Tydzień z …..”   projekt realizowany przez wszystkich wychowawców klas na godzinach z wychowawcą oraz przez nauczycieli przedmiotów

 „Polskość w księgach zapisana"

 

Programy Profilaktyczne:

 

Program profilaktyczny Apteczka I pomocy emocjonalnej dla klas II, III – wychowawcy klas

Domowi detektywi dla klas V, VI – wychowawcy klas

Mediacje rówieśnicze –  A. Bladowska, A. Biń, J. Kowalska

 

INNOWACJE PEDAGOGICZNE REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2022/2023

 

1.  Kontynuacja innowacji  „Polskość w księgach zapisana" (klasy VII, VIII) - A. Gajewska, K. Kamińska–Marek, M. Krauze, E. Raducha, P. Żylla


2. „Ortoznawca” (klasy II) - A. Janowska


3. Ogród zmysłów” - innowacja prowadzona przez zespół terapeutów


4. „Tabliczkowy zawrót głowy” –  N. Kałdowska, J. Badtke


5. „Moi rodzice bohaterami bajek” – innowacja prowadzona przez N. Konopkę w przedszkolu w Rewie


6.  Kontynuacja  innowacji „Spotkanie z lekturą”  -A. Pająk

7. Kontynuacja programu klas żeglarskich  - P. Cherubin (autorsywa p. M. Radzkiej)


8. Projekt ze szkołą specjalną Stowarzyszenia „Dar” pod hasłem „Różnorodność” – kontynuacja P. Szymborska–Karcz, A. Biń


9.  Kontynuacja innowacji „Klub Szkolnych Detektywów”  - A.Gajewska, L. Sorn

 

10.  „Zabawy i piosenki w języku angielskim” – J. Ulan  - program realizowany w przedszkolu w Rewie

 

 

Profilaktyczne:


• Program profilaktyczny Apteczka I pomocy emocjonalnej dla klas II, III – wychowawcy klas


• Domowi detektywi dla klas V, VI – wychowawcy klas


• Archipelag skarbów dla klas VII, VIII  - firma zewnętrzna


• Mediacje rówieśnicze -  A. Bladowska, A. Biń, J. Kowalska, P. Szymborska–Karcz

 

 

INNOWACJE PEDAGOGICZNE REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2021/2022

 

w klasach I - III

 

1. „Spotkania z lekturą” p. A. Pająk

Innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynący z czytelnictwa. Jest odpowiedzią na potrzebę wzrostu i upowszechniania czytelnictwa wśród uczniów i ich rodzin, a także wyjścia naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w podstawie programowej dla I etapu kształcenia. Realizowana w klasie II b.

2. „Mogę i chcę więcej” p. A. Pająk

Innowacja dla uczniów z klasy IIb.
Innowacja ma charakter programu pracy z uczniem zdolnym. Jest to program opracowany z myślą o dzieciach, które nie boją się rozwiązywania problemów i chcą rozwijać w sposób twórczy swoje umiejętności i zdolności.

3. „Mały Aktor” p. J. Kowalska

Innowacja rozwijająca artystyczną aktywność uczniów od klasy I do III. Jest wyrazem zainteresowania i troski o ucznia, jego rozwój i zdolności. Wpisuje się w jedno z wielu zadań naszej szkoły, a mianowicie stymulowanie rozwoju takich zdolności uczniów, dzięki którym kształtują oni swoją osobowość, zwiększając szansę powodzenia w szkole i w życiu.

4. Innowacja pedagogiczna „A to ciekawe” p. M. Kucińska

Innowacja mieści się w obszarze szeroko rozumianej edukacji przyrodniczej ale także matematycznej, informatycznej, techniczno – plastycznej i społecznej. W ramach realizacji innowacji uczniowie uczestniczą w cyklu zajęć laboratoryjnych na których każde dziecko może samodzielnie prowadzić ciekawe doświadczenia i obserwacje.

 

w klasach IV - VIII

 

5. „Klub szkolnych detektywów” p. A. Gajewska, p. L. Sorn

Innowacja wiąże się z rozwijaniem pasji u uczniów poprzez aktywne przeżywanie utworów literackich, wyrabianie kultury czytelniczej, kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji. Celem głównym jest zainteresowanie czytelnictwem, budowanie właściwych relacji koleżeńskich, budowanie poczucia własnej wartości.
Kontynuacja innowacji

6. „Polskość w księgach zapisana” p. D. Hrycz, p. K. Kamińska – Marek, p. M. Krauze, p. A. Gajewska, p. E. Raducha, p. P. Żylla

Innowacja dla wszystkich uczniów klas VII i VIII mająca na celu zainteresowanie lekturą trudną i z pozoru nieprzystępną czyli „Panem Tadeuszem” A. Mickiewicza. Innowacja wpisuje się w zadania realizacji podstawy programowej z przedmiotów. humanistycznych oraz programu profilaktyczno – wychowawczego szkoły, w szczególności budowania postaw patriotycznych, kształtowania szacunku dla przeszłości i tradycji silnie związanej z tożsamością narodową.

7. „Kartezjańskie mądrości w uczniowskiej codzienności” p. A. Gajewska, p. N. Kałdowska, p. A. Labudda, p. K. Lubocka

Innowacja dla wszystkich uczniów klas V - VIII
Innowacja ma charakter programowo organizacyjny, interdyscyplinarny więc angażuje nauczycieli różnych przedmiotów i aktywizuje działania uczniów na różnych płaszczyznach. Jej podstawowym celem jest kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, wpływa na rozumienie zależności przyczynowo - skutkowych, wnioskowanie , analizowanie oraz zdolność do korzystania ze zdobytej wiedzy.

8. „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej"

wychowawcy klas II, III i IV , pedagodzy i psychologowie szkolni.
Innowacja skierowana do uczniów klas II, III i IV.
Innowacja opiera się na realizacji programu autorstwa S. Wierzchowskiej i E . Nerwińskiej, który realizuje założenia psychologii pozytywnej psychologa Martina E. P. Selinga czyli nauczenia dzieci optymizmu, który ma prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia. Ma rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne, przygotować do radzenia sobie z trudnościami i stresem oraz nabywania odporności psychicznej.


9. Program autorski dla klasy usportowionej o profilu żeglarskim p. M. Radzkiej

Podstawą programu jest nauka i doskonalenie żeglarstwa, zasad bezpiecznego zachowania na wodzie a także kształtowanie wartości etycznych i ogólnej sprawności fizycznej. Program realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Port Mechelinki. Dotyczy klasy I , IV i VI.
Kontynuacja innowacji.


10. Projekt „Przyjaźń” współpracy międzyszkolnej p. P. Szymborskiej – Karcz

Projekt psychoedukacyjny pomiędzy szkołą Podstawową Stowarzyszenia DAR a Szkołą Podstawową w Mostach im. Piotra Dunina. Celami projektu jest wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów, wsparcie w nawiązywaniu relacji rówieśniczych poza szkołą, kształtowanie postaw tolerancji, akceptacji, szacunku dla drugiego człowieka oraz wymiana doświadczeń pomiędzy kadrami obu szkół w zakresie pracy z uczniem ze spektrum autyzmu.

11. Program Uważna Szkoła

 

 INNOWACJE PEDAGOGICZNE W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

 

1. „Edukacja obywatelska” dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych opracowana przez zespół nauczycieli terapeutów – kontynuacja.

Innowacja ma na celu przygotować dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, wyposażyć w niezbędną wiedzę o swoim kraju, symbolach narodowych, prawach i obowiązkach zawartych w Konstytucji RP. Ponadto ma kształtować kompetencje kluczowe, w tym społeczne takie jak praca w grupie, rozwiązywanie sytuacji problemowych, umiejętność porozumiewania się, uczenia się a także kształtować świadomość i ekspresje kulturową.

2. „Spotkania z lekturą” p. A. Pająk

Innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynący z czytelnictwa. Jest odpowiedzią na potrzebę wzrostu i upowszechniania czytelnictwa wśród uczniów i ich rodzin, a także wyjścia naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w podstawie programowej dla I etapu kształcenia. Realizowana w klasie I b.

3.  Form time in English" p. K. Kamińska – Marek

Innowacja ma na celu ćwiczenie umiejętności pracy w grupach oraz mówienia w języku angielskim na wybrane tematy bliskie uczniom i zawarte w Programie Wychowawczo – profilaktycznym szkoły. Innowacja jest jednocześnie odpowiedzią na realizowany w szkole program Erasmus + „Ja aktywny turysta teraz, mądry i zaradny gospodarz swojego regionu w przyszłości". Innowacja wiąże się z poszukiwaniem przez uczniów swojego miejsca w Europie i na świecie z jednoczesnym poczuciem przynależności do swojego kraju i miejsca zamieszkania. Realizowana w klasie VIII c.

4. „Programowanie – Łatwe zadanie” 

Innowacja ma na celu rozwijanie u młodszych uczniów uniwersalnych kompetencji takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, umiejętności pracy w zespole. Innowacja jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymagania edukacyjne zawarte w podstawie programowej. Realizowana w klasie IIIb.

5. „Gry komputerowe i wideo w szkole ” udział w pilotażu programu 

Innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynący z czytelnictwa. Jest odpowiedzią na potrzebę wzrostu i upowszechniania czytelnictwa wśród uczniów i ich rodzin, a także wyjścia naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w podstawie programowej dla I etapu kształcenia. Realizowana w klasie III b. 

6. Program autorski dla klasy usportowionej o profilu żeglarskim p. M. Radzkiej

Podstawą programu jest nauka i doskonalenie żeglarstwa, zasad bezpiecznego zachowania na wodzie a także kształtowanie wartości etycznych i ogólnej sprawności fizycznej. Program realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Port Mechelinki. Dotyczy klasy I, II i IV.

7. „Czytanie przed śniadaniem” – dla uczniów klas I - p. L. Sorn.

Kontynuacja innowacji

8. „Klub szkolnych detektywów” p. A. Gajewska, p. L. Sorn

Kontynuacja innowacji

 

INNOWACJE PEDAGOGICZNE W ROKU SZKOLNYM 2019/ 2020

 

1. „Klub szkolnych detektywów” p. A. Gajewska, p. L. Sorn

Innowacja wiąże się z rozwijaniem pasji u uczniów poprzez aktywne przeżywanie utworów literackich, wyrabianie kultury czytelniczej, kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji. Celem głównym jest zainteresowanie czytelnictwem, budowanie właściwych relacji koleżeńskich, budowanie poczucia własnej wartości.


2. „W zdrowym ciele zdrowy duch” p. A. Łątkowska, p. M. Kawko – kontynuacja

Innowacja realizowana na zajęciach z wychowania fizycznego w klasie III a mająca uatrakcyjnić i poszerzyć program edukacji zdrowotnej przez propagowanie aktywnego stylu życia i poznanie różnych rodzajów aktywności fizycznej i zasad zdrowego żywienia. Ważnym elementem innowacji jest zaangażowanie rodziców oraz mieszkańców Gminy Kosakowo dzielących się doświadczeniem i umiejętnościami z najmłodszymi.

3. Program pracy z uczniem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej „Mogę i chcę więcej”  p. A. Pająk

Cele, zadania i treści zawarte w innowacji mają posłużyć motywowaniu uczniów klasy III b do wykorzystania swoich uzdolnień w dalszej pracy a także wspomagać szybszy rozwój ucznia zdolnego, wyzwalać w nim kreatywność i twórcze myślenie .

4. „Edukacja obywatelska” dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych opracowana przez zespół nauczycieli terapeutów.

Innowacja ma na celu przygotować dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, wyposażyć w niezbędną wiedzę o swoim kraju, symbolach narodowych, prawach i obowiązkach zawartych w Konstytucji RP. Ponadto ma kształtować kompetencje kluczowe, w tym społeczne takie jak praca w grupie, rozwiązywanie sytuacji problemowych, umiejętność porozumiewania się, uczenia się a także kształtować świadomość i ekspresje kulturową.

5. „Spotkania z lekturą” p. A. Pająk

Innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynący z czytelnictwa. Jest odpowiedzią na potrzebę wzrostu i upowszechniania czytelnictwa wśród uczniów i ich rodzin, a także wyjścia naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w podstawie programowej dla I etapu kształcenia. Realizowana w klasie III b. 

6. „Bitwy Piotra Dunina” p. L. Sorn

Jest bardzo interesującą formą wprowadzania dzieci w świat szachów - gry królów. Autorka skorelowała program edukacji przez szachy z życiem patrona szkoły Piotra Dunina. Dzieci będą poznawać fakty dotyczące życia naszego patrona podczas gry w szachy. To rozwiązanie pozwoli więc wejść dzieciom w historię średniowiecza i poznać życie rycerzy dawnej Polski.

7. „Lawendowy zakątek” opracowany przez nauczycieli świetlicy szkolnej.

Innowacja wprowadza dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej w tematykę przyrodniczo – ekologiczną poprzez samodzielne doświadczenia, obserwacje, eksperymentowanie i działania praktyczne. Zajęcia w terenie podczas zakładania ogródka i jego pielęgnację nauczy dzieci odpowiedzialności i szacunku do świata przyrody i ich własnej pracy.

8. Indianie Ameryki Północnej i Południowej opracowana przez zespół humanistów

Jest innowacją interdyscyplinarną, aktywizująca działania uczniów klas IV – VIII na wielu płaszczyznach. Ma na celu poszerzenie wiedzy z zakresu pozaeuropejskiej kultury i cywilizacji oraz rozbudzenie ekspresji twórczej. Ponadto ma przyczynić się do kształtowania postaw tolerancji wobec odmiennych wartości i przełamanie stereotypów. Jest kontynuacja cyklu innowacji przybliżających uczniom różne cywilizacje starożytne.

9. Program autorski dla klasy usportowionej o profilu żeglarskim p. M. Radzkiej

Podstawą programu jest nauka i doskonalenie żeglarstwa, zasad bezpiecznego zachowania na wodzie a także kształtowanie wartości etycznych i ogólnej sprawności fizycznej. Program realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Port Mechelinki. Dotyczy klasy I , II i IV.

10. Kontynuacja innowacji "Czytanie przed śniadaniem” – dla uczniów klas I - p. L. Sorn

 

 W roku szkolnym 2018/2019  zrealizowaliśmy innowacje pedgogiczne:

 

1. „100 kroków do Niepodległej” – interdyscyplinarny dla klas IV - VIII / p. M. Krauze, p. E. Stachura, p. D. Hrycz, p. K. Bejrowska, p. R. Kochańska,

p. E. Raducha, p. A. Szews

2. „Czytanie przed śniadaniem” – dla uczniów klas I / p. L. Sorn

3. „Program autorski dla klasy usportowionej o profilu żeglarskim” – klasa Ib, IIIa / p. M. Radzka

4. „A to ciekawe” – klasa IIIa / p. M. Kucińska, p. A. Klimczyk

5. „W zdrowym ciele zdrowy duch” – klasa IIa / p. A. Łątkowska, p. M. Kawko

6. „Dzieła rękami nauczyciela” – dla klas IV – VIII / p. L. Sorn, p. A. Gajewska

7. Zajęcia ogólnorozwojowe z W. Sherborne na co dzień" / p. N. Kałdowska – kontynuacja

 

Ponadto: udział w pilotażu Ogólnopolskiego Projektu Polskiego Związku Szachowego o nazwie „Edukacja przez szachy w szkole” – realizowanego w klasach I i II.

 

Dyrektor Anna Szymborska

 

W roku szkolnym 2017/2018 przystąpiliśmy do realizacji innowacji pedagogicznych:

 

• Autorski program nauczania dla klasy usportowionej o profilu żeglarskim opracowana przez panią Magdalenę Radzką – nauczyciela w-fu i trenera żeglarstwa

 

• „Daleki Wschód nie taki daleki” - innowacja opracowana przez zespół nauczycieli: Dorotę Hrycz – n-la muzyki i techniki,Reginę Kochańską – n- la religii, Małgorzatę Krauze,  Emilię Stachura, Aleksandra Gajewską – n-li  j. polskiego

 

• „Zapomniane gry i zabawy podwórkowe” opracowana przez zespół nauczycieli: Dorotę Hrycz – n-la muzyki i techniki, Emilię Stachura  – n-la  j. polskiegoBarbarę Baranowską – n-la w-fu

 

• „Alternatywa dla komputera, czyli aktywnie i ciekawie spędzamy czas wolny” opracowana przez Annę Podgórską i Alicję Łątkowską  nauczycieli prowadzących świetlicę socjoterapeutyczną

 

 

Przedszkole Publiczne w Rewie:


• „ Aktywnie żyjemy i zdrowo jemy” opracowana przez Annę Podgórską wicedyrektora szkoły Barbarę Rogocką i nauczyciela świetlicy szkolnej

 

• „Cztery pory roku w nauce i przyrodzie” opracowana przez zespół nauczycieli: Justynę Ulan i Joannę Szerszeniewską – nauczycieli wychowania przedszkolnego


Ponadto: udział w pilotażu Ogólnopolskiego Projektu Polskiego Związku Szachowego o nazwie „Edukacja przez szachy w szkole” – realizowanego w klasach I.

 

dyrektor Anna Szymborska

 

 

Rok szkolny 2016/2017 w szkole podstawowej w Mostach realizowaliśmy 6 innowacji:

 

1. Autorski program zajęć informatycznych z elementami programowania dla uczniów klasy IV (udział w ogólnopolskim pilotażu).  

 

2. „Poranki z Dennisonem” gimnastyka mózgu wchodząca w skład Kinezjologii Edukacyjnej jako obowiązkowe ćwiczenia rozpoczynające każdy dzień w szkole  w klasach od I do III.

 

3. „Bajki na fali” dodatkowe zajęcia dla dzieci młodszych, które mają wyposażyć w taką wiedzę dzieci aby samodzielnie tworzyły bajki, wykorzystując umiejętności w zakresie technologii komputerowej. Dzieci uczestniczyć będą w cyklu warsztatów ze specjalistami z różnych dziedzin artystycznych a efektem końcowym ma być nagranie w studio stworzonych od podstaw przez dzieci bajek.

 

4. „Most do Indii” zaspokajając naturalną potrzebę przygody i poznania tego, co egzotyczne autorki programu postawiły sobie za cel przybliżenie uczniom odległego geograficznie i kulturowo kraju – Indii. 

 Zapraszamy na naszego anglojęzycznego bloga poświęconego projektowi „Most do Indii” http://mostdoindii.blogspot.com

 

5. „Zaczarowany flet” to program rozbudzający i rozwijający wrażliwość muzyczną poprzez praktyczne poznanie instrumentu muzycznego.  

 

6. „Z mamą, tatą na rowerze” to program koła turystycznego, którego celem jest promowanie zdrowego stylu życia, aktywnego spędzania czasu wolnego,  integracja rodzin i środowiska lokalnego, poznanie regionu oraz bezpiecznego zachowania na drodze. 

 

Ponadto udało się nam pozyskać środki na zajęcia pozalekcyjne z dwóch programów.

Poprzez program „A to właśnie matematyka ! ” nauczyciele rozwijali umiejętności logicznego myślenia i kreatywności uczniów klas IV – VI pokazywali uczniom, że warto uczyć się matematyki, bo spotykają się z nią na każdym kroku w życiu codziennym.

Poprzez program „Pod wspólnym niebem” uczniowie zostali wprowadzeni w tajniki wiedzy astronomicznej, przygotowali wydarzenie astronomiczne dla swojej lokalnej społeczności. Zobaczyl odległy świat poprzez teleskopy.

 

Anna Szymborska – dyrektor szkoły

Data dodania: 2024-09-07 21:34:36
Data edycji: 2024-09-07 21:35:27
Ilość wyświetleń: 14

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy !
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy !
Zobacz

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

„[...] Nie zmuszajmy dzieci do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność. Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia. Nie żądajmy, lecz przekonujmy. Pozwólmy dziecku pytać i pozwólmy rozwijać jego umysł tak, by samo wiedzieć chciało."

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej