KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2025/2026
1 września 2025 r. - rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych
14 października 2025 DEN (wtorek)
22 - 31 grudnia 2025 r. – zimowa przerwa świąteczna
19 stycznia - 1 lutego 2026 r. – ferie zimowe
2 kwietnia – 7 kwietnia 2026 r. – wiosenna przerwa świąteczna
11,12,13 maja 2026 r. - egzamin ósmoklasisty
26 czerwca 2026 r. – zakończenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych
27 czerwca - 31 sierpnia 2026 r. – ferie letnie
DNI USTAWOWO WOLNE OD PRACY 2025/2026:
11 listopada 2025 (wtorek ) - Narodowe Święto Niepodległości
1 stycznia 2026 (czwartek ) - Nowy Rok
6 stycznia 2026 (wtorek ) - Święto Trzech Króli
1 maja 2026 (piątek ) - Święto Pracy
3 maja 2026 (niedziela ) - Święto Konstytucji 3 Maja
4 czerwca 2026 (czwartek) - Boże Ciało
Dodatkowe 8 dni wolnych od zajęć dydaktycznych:
13 października 2025
10 listopada 2025 ( poniedziałek )
2 stycznia 2026 ( piątek )
5 stycznia 2026 ( poniedziałek )
5 czerwca 2026 ( piątek )
11,12,13 maja 2026 - egzamin klas VIII (3 dni)
Organizacja roku szkolnego:
I półrocze:
8 stycznia 2026 r. wystawienie ocen
15 stycznia 2026 r. rada klasyfikacyjna
5 lutego 2026 r. rada zatwierdzająca i podsumowująca
II półrocze
8 czerwca 2026 r. wystawienie ocen
15 czerwca 2026 r. rada klasyfikacyjna
18 czerwca 2026 r. rada zatwierdzająca
20 sierpnia 2026 r. egzaminy poprawkowe
25 sierpnia 2026 r. rada podsumowująca
Terminy spotkań z rodzicami:
1 września 2025 r. - klasy I godz. 17.00
3 września 2025 r. - klasy II - III
4 września 2025 r. - klasy IV - VIII
5 listopada 2025 r. - kl. IV - VIII
6 listopada 2025 r. - kl. I - III
Kiermasz świąteczny 5 grudnia 2025 r.
7 stycznia 2026 r. - kl. I - III
8 stycznia 2026 r. - kl. IV - VIII
19 marca 2026 r. - kl. IV - VIII
18 marca 2026 r. - kl. I - III
IV/V spotkanie klas VIII (egzamin)
21 maja 2026 r. - kl. I - III
20 maja 2026 r. - kl. IV - VIII
Spotkania z Radą Rodziców:
11 września 2025 godz. 18.30
Przekazanie dokumentacji od poprzedniego zarządu, ustalenie priorytetów na rok 2024/2025. Powołanie nowego zarządu RR, przyjęcie koncepcji pracy szkoły i kalendarza roku szkolnego, przyjęcie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, ustalenie oferty zajęć pozalekcyjnych, wysokości składki na RR. Ustalenie zasad współpracy.
20 listopada 2025 godz. 18.00
Organizacja kiermaszu świątecznego, Mikołajek, balów karnawałowych, organizacji ferii zimowych. Sprawy bieżące
12 lutego 2026 godz. 18.00
Podsumowanie pierwszego półrocza
Sprawy bieżące
7 maja 2026 godz. 18.00
Ocena nauczycieli przystępujących do awansu zawodowego
Organizacja Dnia Dziecka
Nagrody na zakończenie roku szkolnego
Wnioski do dalszej współpracy i plan na nowy rok szkolny
Wśród kierunków polityki oświatowej państwa MEN na nadchodzący rok szkolny znalazły się:
>> Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
>> Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
>> Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
>> Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
>> Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
>> Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
>> Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
>> Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
„[...] Nie zmuszajmy dzieci do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność. Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia. Nie żądajmy, lecz przekonujmy. Pozwólmy dziecku pytać i pozwólmy rozwijać jego umysł tak, by samo wiedzieć chciało."
81-198 Kosakowo
ul. Szkolna 16